سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیریت پول در فارکس

مدیریت سرمایه در فارکس چیست و چگونه می توانیم از آن برای بهبود معاملات خود در این بازار استفاده کنیم؟ در مقاله آموزش فارکس سعی کردیم تا تمام نکات لازم برای سرمایه گذاری در این بازار را با شما در میان بگذاریم که یکی از مهم‌ترین این نکات استفاده از تکنیک های مدیریت سرمایه بود. در این مقاله ما سعی داریم تا جزئی تر و دقیق تر شرایط استفاده از فرمول مدیریت سرمایه در بورس جهانی را با شما در میان گذاشته و اصول استفاده از این تکنیک ها را نیز برای شما بازگو کنیم.

سرمایه گذاری در بازارهای مالی با هیجانات و پیچیدگی های بسیار زیادی همراه است و کاربران و معامله‌گران بایستی از بهترین راهکارها برای از بین بردن این پیچیدگی ها استفاده نمایند. مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک از جمله راهکارهای بسیار عالی برای بهینه سازی شرایط معاملات در بازار بورس جهانی است. تمایز میان افرادی که استفاده از مدیریت سرمایه و یا عدم استفاده از آن را در معاملات خود در نظر می‌گیرند دقیقاً همان تقسیم بندی افراد شکست خورده و موفق در بازار فارکس است.

بارها و بارها در مقالات مختلف اشاره کرده‌ایم که معامله گری در بازار فارکس و یا سایر بازارهای مالی مانند بازار ارز دیجیتال و بازار بورس به هیچ وجه با شانس میانه ای ندارد. ممکن است شما با شانس بتوانید در یکی دو معامله به سود خوبی برسید اما این موضوع در طولانی مدت به هیچ وجه امکان پذیر نیست و چنین افرادی که از ابزارهای لازم برای جلوگیری از ضرر در این بازارها استفاده نمی کنند و در نهایت شکست خواهند خورد.

اگر به شانس اعتقاد دارید و با شانس چند معامله سودده در بازار فارکس را پشت سر گذاشته اید، توصیه می کنیم که همین الان تمام سرمایه های خود را با همان مقدار سود از بازار خارج کنید و دیگر سراغ معاملات بازار فارکس را هم نگیرید. زیرا خیلی زود بایستی تمام این سود ها را به بازار پس داده و ضرر های سنگینی را نیز متحمل بشوید.

اما اگر به دنبال جلوگیری از ایجاد ضرر های احتمالی در فرایند معاملات بازار فارکس و بهینه کردن پوزیشن های معاملاتی خود در این بازار هستید حتما این مقاله را تا انتها در کنار ما بمانید. قرار است یک نکته فوق العاده شگفت انگیز درباره مدیریت سرمایه در فارکس و استفاده از آن با شما در میان بگذاریم که این نکته می‌تواند سیستم معاملاتی شما را کاملا دگرگون سازد.

 

مدیریت سرمایه در فارکس چیست ؟

در مقالاتی جداگانه به بررسی شرایط مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال و همچنین مدیریت سرمایه در بورس پرداختیم. تعریف مدیریت سرمایه در تمام بازارهای مالی مشابه یکدیگر است و مفهوم این اصطلاح به مدیریت پول و سرمایه در دسترس و در حال معامله باز می گردد. وقتی صحبت از معاملات در بازارهای مالی مانند بازار بورس یا بازار ارز دیجیتال و حتی بازار فارکس می شود، اولین چیزی که ذهن همه ما را به خود درگیر می کند، سود کردن و پیدا کردن معاملات مناسب خواهد بود، اما مدیریت سرمایه در اولویت بالاتری باید باشد.

مدیریت سرمایه در بازار بورس جهانی به تکنیک ها و روش های حرفه ای اطلاق می شود که با استفاده از آنها امکان بهینه سازی حداکثری ضررهای معاملات قابل انجام است.

  • چقدر سرمایه در بازار بورس جهانی نیاز است ؟
  • در هر معامله چند درصد از سرمایه خود را باید درگیر کنید؟
  • آیا امکان ورود به تمام معاملات را خواهید داشت؟ اگر خیر کدام معاملات از نظر شرایط سود دهی پتانسیل خوبی دارند و می توان روی آنها حساب کرد؟
  • در صورت وقوع ضرر چه میزان بایستی در ضرر باقی بمانیم؟
  • حداکثر تحمل ضرر برای ما چقدر است؟

پاسخ دادن به تمام این سوالات همان استفاده از تکنیک های مدیریت سرمایه است. شما از این طریق می توانید معاملات خود را در این بازار کاملاً بهینه کنید. متاسفانه میل رسیدن به سودهای قابل توجه که اصلی‌ترین پتانسیل بازار فارکس است باعث شده تا خیلی از کاربران ایرانی نسبت به استفاده از تکنیک های مدیریت سرمایه بی تفاوت باشند و همین موضوع باعث شده تا ضرر های بسیار سنگینی را نیز در معاملات آنها شاهد باشیم.

صرف اینکه شما استراتژی معاملاتی قدرتمندی برای فعالیت و معامله گری در بازار فارکس داشته باشید نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد. قویترین و بهترین استراتژی های معاملاتی نیز در برخی از مواقع با چالش روبرو شده و نمی تواند سیگنال موفقی را برای شما صادر نمایند. برای این که بتوانید در زمان ورود به ضرر مانع از به وجود آمدن ضررهای سنگین شوید، استفاده از تکنیک های مدیریت سرمایه برای شما ضروری خواهد بود.

با استفاده از مدیریت سرمایه در فارکس شما می‌توانید از سودهای خود نیز محافظت نمایید و مانع از این شبکه بازار تمام سود های اعطا شده به شما را پس بگیرد. یکی از بزرگترین چالش های کاربران ایرانی در زمان فعالیت در بازار فارکس پس دادن سودهای کلان به این بازار بعد از انجام معاملات است. مدیریت سرمایه تنها راه حلی است که می تواند مانع از بروز این چالش شده و تبدیل به راه نجاتی برای بهینه کردن معاملات شما شود.

اهمیت رعایت اصول مدیریت سرمایه در فارکس چیست ؟

بیایید کمی تخصصی تر و حرفه ای تر درباره اهمیت رعایت اصول مدیریت سرمایه در بورس جهانی صحبت کنیم. فرض کنید شما با یک استراتژی معاملاتی قدرتمند می‌توانید در 70 درصد مواقع معاملات موفق را پشت سر گذاشته و تنها در 30 درصد مواقع با شکست روبرو می شوید. چنین شرایطی می‌تواند نشان از استفاده از یک استراتژی معاملاتی فوق العاده و جذاب داشته باشد.

حال اگر در هر معامله شما بتوانید 10 درصد سود به دست آورید، بعد از 7 معامله موفق شما 70 درصد سود به دست آورده و سرمایه اولیه خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده اید. اما در صورت نداشتن مدیریت سرمایه در بورس جهانی تنها یک معامله زیان‌ده و اشتباه می تواند تمام این سود ها را از بین برده و حتی سرمایه اصلی شما را نیز به خطر بیاندازد.

اهمیت مدیریت سرمایه در فارکس زمانی مشخص میشود که شما تنها با یک معامله درصد قابل توجهی از سرمایه های خود را از دست بدهید. جالب است بدانید که بسیاری از افرادی که حتی دوره های آموزشی تحلیل تکنیکال فارکس را نیز پشت سر گذاشته و تسلط کافی و کامل روی تحلیل روند جفت ارزها در این بازار را دارند، با این مشکل روبرو بوده و نمی توانند شرایط خوبی را از نظر سوددهی برای خود رقم بزنند.

بسیاری از این افراد در 70 درصد از مواقع معاملات خوبی را پشت سر گذاشته و می توانند سود خوبی را نیز از معاملات خود به دست آورند. اما به دلیل نداشتن سیستم مدیریت سرمایه بعد از گذشت مدتی تمام سود های خود را به بازار پس داده و حتی وارد ضرر نیز می شوند. بررسی کارنامه معاملاتی این عزیزان نشان می‌دهد که آنها در 70 درصد مواقع معاملات موفقی دارند و تنها 30 درصد از معاملات آنها وارد ضرر شده است. اما در عوض مقدار ضرر معاملاتی آنها به مراتب بیشتر از میزان سود آنها بوده و همین موضوع یک چالش بسیار بزرگ برای معاملات آنها رقم زده است.

اهمیت رعایت اصول مدیریت سرمایه در بازار بورس جهانی برای حفظ سرمایه اولیه و در کنار آن حفظ سود های به دست آمده از بازار است. در واقع مدیریت سرمایه به شما کمک می‌کند که ضرر های خود را محدود کنید و جلوی از دست رفتن سود های قبلی را نیز بگیرید.