سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوج کوین

دوج کوین چیست؟ ارز دیجیتال Dogecoin اولین میم کوین بازار رمز ارز شناخته می‌شود. ارز دوج کوین توسط ثروتمندترین فرد دنیا حمایت می‌شود. علاوه بر آن، رمز ارز DOGE دارای یک جامعه کاربری قدرتمند است که همه جانبه از دوج کوین حمایت می‌کنند. ارز دیجیتال دوج کوین بر اساس معیار مهم مارکت کپ جزو برترین رمز ارزهای بازار کریپتو محسوب می‌شود. کم هزینه بودن تراکنش‌های Dogecoin سبب شده این ارز حجم معاملات روزانه تقریبا بالایی داشته باشد.... 

 

دوج کوین چیست؟ معرفی ارز دیجیتال DOGE

رمز ارز دوج کوین (DOGE) بدون شک پادشاه میم کوین‌ها است. ارز دیجیتال dogecoin که یکی از اولین آلت کوین‌های بازار بود برای دست انداختن دنیای پیچیده و فنی کریپتو ساخته شد اما به سرعت در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی مشهور شد و به رده‌های بالای بازار راه یافت. ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان نیز ارز دیجیتال doge را ارز مورد علاقه خود اعلام کرد و باعث رشد بیشتر آن شد. اما داستان دوج کوین چیست؟ چرا رمز ارز doge همچنان در میان برترین رمز ارزهای دنیا باقی مانده است؟ چگونه به ارز منتخب خرده‌فروشان تبدیل شد؟ آینده دوج کوین چیست؟ آیا در درازمدت شانسی دارد؟ اینها سؤالاتی است که در مقاله حاضر به آنها پاسخ می‌دهیم.

آشنایی با دوج کوین و آموزش سریع ورود به بازار ارزدیجیتال

 

دوج کوین یک ارز دیجیتال همتابه‌همتا و متن‌باز است که برای ارسال و دریافت پرداخت‌های دیجیتال از طریق شبکه بلاک چین دوج کوین طراحی شده است. رمز ارز doge به طور غیرمستقیم بر اساس اولین ارز دیجیتال دنیا، بیت کوین (BTC)، ساخته شده است. به طور خاص، ارز دیجیتال doge به عنوان هاردفورکی از لاکی کوین که اکنون منسوخ شده است، خلق شد. خود لاکی کوین نیز فورکی از لایت کوین (Litecoin) بود و لایت کوین اولین ارز فورک شده از بیت کوین بود! به عبارتی، ارز دیجیتال dogecoin بیشتر به عنوان یک شیطنت ساخته شد تا یک پروژه جدی، اما کاربران ماهیت طنزآمیز دوج کوین (DOGE) را با آغوش باز پذیرفتند و به رشد آن کمک کردند.

علی‌رغم جدی نبودن رمز ارز doge در آغاز، دنبال‌کنندگان زیاد باعث شد خیلی زود به مارکت کپ قابل‌توجهی دست یابد. قیمت دوج کوین در ماه‌های اول انتشار خود رشدی انفجاری را تجربه کرد که حتی باعث شد در ژانویه 2014 برای مدت کوتاهی از مجموع حجم بازار دیگر ارزها از جمله بیت کوین فراتر برود. ارز دیجیتال dogecoin پس از اینکه چند سال را در سطح نسبتاً ثابتی معامله شد، در ژانویه 2021 پس از شش سال دوباره به جمع ده ارز دیجیتال اول بازار بازگشت. در این سال این میم کوین مشهور بازگشت سرمایه 5000 درصدی را برای هولدرهای خود به ارمغان آورد.

ابزار علاقه ایلان ماسک به ارز دیجیتال doge در سال 2019 نیز باعث شد همه نگاه‌ها به سوی این ارز برگردد. همچنین، پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک شایعاتی در مورد افزودن رمز ارز دوج کوین (DOGE) به توییتر به عنوان روش پرداخت شنیده شد. این احتمال بسیاری از هولدرهای ارز دوج کوین را به آینده آن امیدوارتر کرده است. در هر حال پایگاه کاربران دوج کوین هر سال در حال افزایش بوده است و مارکت کپ آن به طور پیوسته بالاتر می‌رود.

بنیانگذاران دوج کوین

بیلی مارکوس (Billy Markus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer) دو بنیان‌گذار آمریکایی رمز ارز دوج کوین (DOGE) هستند. مارکوس در IBM کار می‌کرد و پالمر یک مهندس نرم‌افزار در Adobe بود. آنها در 6 دسامبر 2013 با یکدیگر ملاقات کردند تا روی یک ارز دیجیتال جدید مبتنی بر Bitcoin کار کنند. مارکوس و پالمر تغییراتی در کد بیت کوین ایجاد کردند که تنها چند ساعت زمان برد. همچنین، آنها برای اینکه این ارز دیجیتال جدید احساسی از خودمانی بودن به کاربران بدهد، عمداً از میم اینترنتی سگ شیبا اینو که سگی محبوب از نژاد ژاپنی است به عنوان نماد ارز دیجیتال dogecoin استفاده کردند. پالمر در سال 2015 پروژه ارز دیجیتال doge را ترک کرد اما مارکوس تا امروز نیز توسعه‌دهنده اصلی آن است.

نحوه تامین امنیت ارز دیجیتال DOGE

ارز دیجیتال doge از لاکی کوین و لایت کوین، تکنولوژی اسکریپت (Scrypt) و الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) را قرض گرفت. در نتیجه شبکه دوج کوین نیز مثل بیت کوین و مشتقات آن برای ایمن‌سازی بلاک چین و اعتبارسنجی تراکنش‌های خود به ماینرها وابسته است. مشارکت‌کنندگان در بلاک چین دوج کوین (DOGE) از قدرت محاسباتی کامپیوترها و ماینرهای خود برای ایمن‌سازی شبکه دوج و ایجاد بلوک در حین تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین با حل یک معادله ریاضی بلوک جدیدی استخراج می‌شود و ماینرها با ارزدیجیتال dogecoin پاداش می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

کاربردهای ارز دیجیتال DogeCoin

برای اینکه ببینیم داستان موفقیت دوج کوین چیست و خرید دوج کوین چه آینده‌ای خواهد داشت، مهم است که کاربردهای رمز ارز doge را بدانیم. ارز دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتا به همتا است که به عنوان یک سیستم پرداخت سریع و فوری ایجاد شد. ارز دیجیتال dogecoin که مدیرعامل یا هیچ نهاد رسمی پشت آن نیست، عمدتاً توسط هولدرهای پرشور و وفادار آن به جلو رانده می‌شود.

رمز ارز دوج کوین عمدتاً برای جمع‌آوری سرمایه و انعام آنلاین به تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و ردیت استفاده می‌شود. همچنین ارز دیجیتال doge به لطف کارمزد تراکنش پایین و حمایت ایلان ماسک توسط تعدادی از شرکت‌ها به عنوان روش پرداخت پذیرفته شده است. لیست کمپانی‌هایی که در حال حاضر پرداخت‌ ارز دیجیتال dogecoin را می‌پذیرند، شامل موارد زیر است:

  • Tesla
  • AMC Theaters
  • GameStop
  • airBaltic
  • Dallas Mavericks
  • EasyDNS
  • Newegg
  • Twitch
  • Gucci
  • BitPay

 

 

 

 

مزایا و معایب دوج کوین چیست؟

اینکه آینده دوج کوین چیست و آیا سرمایه‌گذاری روی رمز ارز doge گزینه مطلوبی است یا نه مستلزم شناخت نقاط ضعف و قوت آن است. در ادامه مزایا و معایب ارز دوج کوین (DOGE) را بررسی می‌کنیم.

نقاط قوت رمز ارز doge

  • دوج کوین رویکرد بازاریابی منحصربه‌فردی دارد. برخلاف دیگر پروژه‌های ارز دیجیتال که به عنوان پروژه‌های جاه‌طلبانه و پیشگامی معرفی می‌شدند، رمز ارز دوج کوین (DOGE) رویکرد خودمانی‌تری در پیش گرفت و در عین حال ویژگی‌های مطلوبی مانند کارمزد تقریباً صفر، تراکنش‌های فوری و استخراج غیررقابتی را ارائه می‌کند.
  • جامعه کاربران قوی و سرزنده یک امتیاز بزرگ برای دوج کوین است. در واقع یکی از خدمات ارز دوج کوین این بود که اهمیت جامعه کاربران در این صنعت را به همه نشان داد. کاربران پرشور ارز دیجیتال doge اصلی‌ترین دلیل ماندگاری و استقبال از آن بوده‌­اند.
  • رمز ارز doge توسط افراد مشهور زیادی پشتیبانی می‌شود. علاوه بر ایلان ماسک که بزرگ‌ترین حامی آن است می‌توان به مارک کیوبن (میلیاردر معروف) و اسنوپ داگ (رپر آمریکایی) اشاره کرد.
  • ارز دوج کوین (DOGE) جنبه بشردوستانه نیز دارد. این کوین برای انعام دادن به افراد تولیدکننده محتوا در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. همچنین از ارز دیجیتال dogecoin برای تأمین کمک مالی استفاده شده است. برای مثال، کاربران دوج کوین برای تیم سورتمه‌سواری جامائیکا که در المپیک پذیرفته شده بود اما هزینه‌های سفر را نداشت 50 هزار دلار دوج کوین جمع‌آوری کردند.

 

نقاط ضعف رمز ارز doge

 

  • رمز ارز دوج کوین (DOGE) تا بی‌نهایت قابل استخراج است. این عرضه نامحدود باعث شده ارز دیجیتال doge رمز ارز کمیابی نباشد و رشد آن محدود شود.
  • کاربردهای محدود: تنها کاربرد ارز دیجیتال dogecoin به عنوان روش پرداخت است و هیچ راهکار دیگری برای افزایش پذیرش آن در نظر گرفته نشده است.
  • مقدار زیادی از کل عرضه رمز ارز doge در اختیار نهنگ‌ها است. برای مثال یک والت حاوی تقریباً 30 درصد از تمام دوج کوین های استخراج شده است. نهنگ‌ها می‌توانند با دستکاری بازار یا فروش ناگهانی باعث زیان دیدن کاربران خرد شوند.