سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صندوق بیمه و نقش آن در معاملات اهرمی چیست

اخیرا در بازار ارزهای دیجیتال، عبارت صندوق بیمه یا Insurance Fund زیاد شنیده می‌شود. این صندوق به بخشی از خدمات صرافی‌ها بدل شده است که امکان انجام معاملات اهرمی یا لوریج (Leverage) را با امنیت بیش‌تر فراهم کرده و نقش موثری در معاملات مشتقات مانند فیوچرز و مارجین، متمرکز و غیرمتمرکز ادا می‌کند. معامله‌گران حرفه‌ای بیش‌ترین سود را از صندوق‌های بیمه دریافت می‌کنند و مطمئن هستند که کل سود خود را از یک معامله دریافت خواهند کرد حتی زمان کمبود شدید نقدینگی در یک صرافی. این یک مزیت برای آن‌ها محسوب می‌شود.

در این مقاله، قصد داریم به ساز و کار و مزایای استفاده از صندوق بیمه در صنعت ارزهای دیجیتال بپردازیم اما پیش از هر چیز لازم است در خصوص معاملات اهرمی یا لوریج (Leverage) و مفهوم لیکوییدیشن (Liquidation) توضیحاتی ارائه کنیم.

معاملات اهرمی و لیکوییدیشن چیست؟

به زبان ساده، این نوع معاملات امکان معامله ‌کردن بیش از دارایی موجود را برای معامله‌گر فراهم می‌کند. سرمایه‌ی اولیه‌ی تریدر در این روش وثیقه (Collateral) نامیده می‌شود که می‌تواند مبالغی بسیار بیش‌تر از آن را معامله کند.

معاملات اهرم با ضریب آن‌ها مشخص می‌شود؛ مثلاً یک معامله‌ی اهرم چهاربرابری به معامله‌گر اجازه می‌دهد یک موقعیت لانگ یا شورت را به ارزش چهاربرابر وثیقه یا سپرده‌ی اولیه‌اش بگیرد. روی دیگر سکه‌ی معاملات اهرمی این است که مثلاً، اگر تریدر در موقعیت معاملاتی لانگ باشد و قیمت ارز وثیقه‌ی او پایین بیاید، او می‌تواند آن را زودتر از شرایط معمول از دست بدهد. به این اتفاق لیکویید (Liquid) شدن یا انحلال گفته

ادامه مطلب...صندوق بیمه و نقش آن در معاملات اهرمی چیست