سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عرضه اولیه بازی چیست

عرضه اولیه بازی یا Initial Game Offering (IGF) یک فرآیند توزیع توکن مثلی یا غیر مثلی (ان اف تی یا NFT) در حوزه دیفای و گیم‌فای است. با محبوبیت روز افزون دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال، پروژه‌های متعددی در این حوزه به سمت فعالیت‌های بازی ‌محور و به خصوص درآمدزا بر بستر بلاک چین رو آوردند. از جمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین پروژه‌ها در زمینه گیم‌فای (GameFi) می‌توان به اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و استپن (StepN) اشاره کرد که هر کدام کلکسیون ان اف تی (NFT) خود را دارند اما اکثر پروژه‌های بازی بلاک چینی در ابتدای راه خود برای گسترش جامعه کاربری مجبور به عرضه اولیه توکن‌های غیر مثلی یا ان اف تی هستند. به این فرآیند عرضه اولیه بازی یا Initial Game Offering (IGO) می‌گویند. کاربران حوزه رمز ارز می‌توانند با شرکت کردن در IGO، توکن‌های مثلی یا غیر مثلی (ان اف تی) پروژه‌های محبوب خود را در همان مراحل توسعه پیش‌خرید کنند.

مفهوم عرضه اولیه بازی (IGO) چیست؟

عرضه اولیه بازی یا IGO به طور معمول در پلتفرم‌های لانچپد سازماندهی و اجرا می‌شود و کاربران ملزم به وثیقه گذاشتن توکن بومی پلتفرم برای مدت زمانی مشخص هستند. بسته به پروژه و روند توسعه آن، شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه بازی به صورت ویژه و زود هنگام به توکن‌ها یا NFTهای بازی دسترسی خواهند داشت. در برخی موارد نیز توکن‌ها و ان اف تی‌های خریداری شده در پروسه IGO قابل خرید و فروش و معامله در صرافی‌های غیر متمرکز و بازارهای خارج از اکوسیستم بازی هستند.

روند انجام عرضه اولیه بازی (IGO) چگونه است؟

عرضه اولیه بازی (Initial Game Offering) یکی از روش‌های جذب سرمایه برای بازی‌های بلاک چینی است. تقریبا می‌توان آن را شبیه به عرضه اولیه سکه (Initial Coin Offering) دانست، اما در IGO می‌توان علاوه بر توکن بازی، به دارایی‌های درونی دیگر

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/igo/