سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا بیت کوین قانونی است

با صعودی شدن ارزش بازار بازار رمز ارز، قانون‌گذاران سراسر جهان در مورد نظارت بر استفاده و معامله دارایی‌های دیجیتال بحث می‌کنند.

تا این تاریخ کشورهای کمی برای بیت کوین قانون وضع کرده‌اند؛ اما به این معنی نیست که یک «پول قانونی» در نظر گرفته می‌شود. تا زمان نوشتن این مقاله در آوریل 2022، تنها دو کشور السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی بیت کوین را به‌عنوان شکل پذیرفته‌شده پرداخت در نظر گرفته‌اند.

بااین‌وجود، عدم پذیرش گسترده بیت کوین به‌عنوان پول قانونی به معنای غیرقانونی بودن آن نیست. بلکه تنها به این معنا است که مصرف‌کنندگان یا تجار هیچ‌گونه محافظتی ندارند و استفاده از آن به‌عنوان یک روش پرداخت کاملاً اختیاری است.

دیگر کشورها هنوز در حال تحقیق در مورد گام‌هایی که باید بردارند هستند. رویکردها متفاوت هستند: برخی از کشورهای کوچک‌تر مانند زیمباوه در مورد اظهارنظر عجولانه درباره قانونی بودن بیت کوین تردید دارند، درحالی‌که مؤسسات بزرگ‌تر مانند کمیسیون اروپا در حال تهیه مجموعه قوانین جامعی برای قانونمندسازی دارایی‌های دیجیتال هستند.

در ایالات‌متحده، به دلیل قوانین پراکنده موضوع پیچیده‌تر است. مقام قانون‌گذار دولت فدرال است یا ایالت به ایالت فرق می‌کند؟

آموزش ارز دیجیتال با تجربه اساتید حرفه ای ، برای ارتباط بیشتر به لینک مراجعه نمایید

آیا بانک‌های مرکزی باید رمز ارز ها را تحت کنترل داشته باشند یا قانون‌گذاران مالی؟

در برخی از کشورها هر دو یک نهاد

ادامه مطلب...آیا بیت کوین قانونی است