سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین زمان و ساعت روز برای ترید ارز دیجیتال چیست

مقدمه

بحث بهترین زمان برای خرید سهام یا ترید کردن، یکی از بحث‌های مهم و پرطرفدار در بین معامله‌گران و علاقه‌مندان به بازار فارکس و رمزارزها است. به احتمال زیاد به نظر عموم فعالان بازار رمزارز‌ها، مسئله زمان خرید و فروش یا معامله کردن، آن‌قدری که در بازار فارکس اهمیت دارد، در بازار رمزارز‍‌ها اهمیت ندارد! در ادامه این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چرا زمان معامله مهم است! در واقع بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال چه زمانی است؟ اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که مسئله بهترین ساعت ترید در بازار رمزارز‌ها را دست کم می‌گیرند، حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

 

بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال چه زمانی است؟

همان‌طور که در جریان هستید، بازار رمزارز‌ها برخلاف بازار‌های جهانی دیگر مانند فارکس، 24 ساعته است. به این معنی که معامله‌گران تمام 24 ساعت روز در حال خرید و فروش ارز‌های دیجیتال خود هستند. این ویژگی را می‌توان یکی از مزیت‌های این بازار دانست. بسیاری از معامله‌گران و تریدر‌های حرفه‌ای به همین دلیل به بازار رمزارز‌ها کوچ کرده‌اند و روی دارایی‌هایی مانند بیت کوین (Bitcoin) و اتریوم (Ethereum) نوسان‌گیری می‌کنند.

کاملاً واضح است که مسئله بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال، برای معامله‌گران کوتاه‌مدت مانند اسکالپر‌ها (Scalpers) یا تریدر‌های روزانه (Day Traders) حائز اهمیت است. بنابراین اگر به دنبال سرمایه‌گذاری میان‌مدت یا بلندمدت‌تر هستید، بهتر است بیشتر از آنکه به مسئله بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال بپردازید، به مسئله بهترین روش برای خرید ارز دیجیتال بپردازید!

 

بهترین روش برای کسانی که به دنبال خرید ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت هستند و آموزش ارز دیجیتال و مدیریت زمان برای ترید بهینه همچنین روش خرید پله‌ای یا همان روش کم کردن میانگین قیمت خرید است. بهتر است اگر برای مثال قصد خرید بیت کوین را دارید، یکجا تمام سرمایه خود را وارد بازار نکنید و آن را به بخش‌هایی کوچک‌تر تقسیم کنید تا بتوانید با خرید پله‌ای، میانگین خرید بهتری برای خود به دست آورید!

 

برای معامله‌گران کوتاه‌مدت نیز، مسئله زمان انجام معامله و ساعتی از روز که این معامله‌گران در حال معامله هستند، حائز اهمیت است. طبیعتاً نوسانات بازار رمزارز‌ها و توکن‌ها و کوین‌های مختلفی که در آن وجود دارند، در تمام طول روز و در تمام ساعات یکسان نیست!

برای مثال، زمان‌هایی که بیشتر تریدر‌های آمریکایی یا ژاپنی شروع به معامله‌کردن و نوسان‌گیری می‌کنند، نوسانات رمزارز‌ها به شدت بالاتر می‌رود و از دید برخی تریدرها بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال است.البته ترید در این زمان‌ها به افراد تازه‌وارد توصیه نمی‌شود.

بنابراین از آنجایی که ترید در بازار رمزارز‌ها یک فعالیت جهانی است، تأثیر‌گذاری کشور‌هایی که تعداد تریدر‌های فعال بیشتری دارند، بسیار بیشتر است. از 3 کشوری که بیشترین تأثیر را در بازار رمزارز‌ها دارند می‌توان به ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن اشاره کرد.

 

یکی دیگر از موارد مهمی که تریدر‌های فعال در بازار رمزارز‌ها باید به آن توجه داشته باشند، کوین یا توکنی است که روی آن نوسان‌گیری می‌کنند! در حال حاضر حدود 7 هزار رمزارز وجود دارد و بزرگ‌ترین این رمزارز‌ها از لحاظ حجم بازار، بیت کوین است.

کاملاً مشخص است که مثلاً اگر روی رمزارزی مانند UNFI نوسان‌گیری کنید، خطر بیشتری شما را تهدید می‌کند! دلیل این مسئله نیز حجم بازار کم این توکن است که زیر 200 میلیون دلار است. این در حالی است که ترید روی رمزارز بیت کوین با حجم بازار حدود 1 تریلیون دلاری، به دلیل نوسانات کمتر، خطر کمتری نیز دارد. با این حال تریدر‌های حرفه‌ای، اتفاقاً به دنبال نوسان بیشتر هستند! زیرا معاملاتشان زودتر به نتیجه می‌رسد.

 

یکی از دلایل دیگری که تایم 4 صبح را پرنوسان می‌کند، بسته شدن کندل روزانه بیت کوین و دیگر رمزارز‌ها است که خود این قضیه باعث افزایش نوسان می‌شود. با این حال اگر به دنبال پیدا کردن بهترین ساعت روز برای ورود به بازار هستید، بهتر است خود را با ساعت کاری تریدر‌های 3 کشور اعلام‌شده هماهنگ کنید!

 

بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال در هفته و ماه چه زمان‌هایی است؟

تمام حرکات بازار در پی تصمیمات ما انسان‌ها شکل می‌گیرد، بنابراین این مسئله دور از ذهن نیست که روزهای هفته نیز بر قیمت رمزارز‌ها تأثیرگذار باشند!

بنابراین بهترین روز برای ورود به بازار، روز پنجشنبه است و روز‌های دوشنبه، جمعه و شنبه به ترتیب در مقام‌های بعدی قرار دارند.

بازار رمزارز‌ها، از یک روند قیمتی جالب پیروی می‌کند که بر اساس ماه‌های سال عمل می‌کند. داده‌های تجربی نشان داده است که قیمت رمزارز‌های موجود در این بازار، در اواخر ماه نوامبر و اوایل ماه دسامبر شروع به رشد می‌کنند و این روند معمولاً تا حوالی نیمه سال بعد ادامه دارد.

البته این مسئله حائز اهمیت است که سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز‌ها، فقط بر همین اساس، کاملاً اشتباه است و ممکن است باعث از دست رفتن دارایی شما شود.

درست است که تمام این موارد مطرح‌شده در این مقاله بر اساس داده‌هایی واقعی به دست آمده‌اند و قابل اتکا هستند ولی برای کاهش خطر سرمایه‌گذاری باید به بقیه پارامتر‌های تأثیرگذار نیز توجه داشت.